Monday, July 29, 2013

PEMUDA MESIR MENGASASKAN PEMBERONTAKAN GLOBAL

Mahmud Badar, pemimpin Gerakan Pemberontakan di Mesir
[Ringkasan] Sekumpulan pemuda Mesir dari pemuda revolusi telah mengasaskan sebuah gerakan baru yang dinamakan 'Pemberontakan Global'(تمرد –عالمي) bagi menentang keganasan di seluruh dunia serta menentang Negara-negara yang menaja pertubuhan pengganas dan pihak yang membiayai keganasan.

Kata kenyataan gerakan ini, ianya tiada hubungan dengan Gerakan Pemberontak yang berpusat di Mesir tetapi ianya adalah sebuah gerakan baru yang muncul selepas 30 Jun dan menanti sokongan positif dari rakyat Mesir, masyarakat Arab serta masyarakat yang memperjuangkan kemanusiaan.

Salah seorang yang memimpin gerakan ini bernama Muhammad Majdi selaku ketua urusetia gerakan. - Web berita Dostor, 28/07/2013

Ulasan saya, biarpun mereka mendakwa tiada hubungan tetapi saya menganggap ianya adalah klon Gerakan Pemberontakan yang telah wujud di Mesir.

Mungkinkah gerakan ini juga mempunyai kaitan dengan kumpulan Black-Bloc? atau ianya wajah baru yang berselindung di sebalik topeng yang menimbulkan huru-hara sebelum penggulingan kuasa.

0 comments: