RFC
:: giatkan penggunaan produk muslim ::

Monday, March 1, 2010

Arnab lahir gajah di Jenin

Nablus, Tebing Barat - Seorang pemuda Palestin bernama Mohammad Alaunah, 19 tidak mempercayai seekor arnab betina peliharaannya melahirkan arnab seakan gajah. Pada mulanya, Mohammad memerhati dari jarak dekat 9 ekor arnab yang telah lahir dan tidak sangka seekornya teramat pelik dari yang lain.
 
Mohammad yang berasal dari kampung Jabaa', Jenin, Tebing Barat bekerja di Israel.

Ketika menceritakan kepada pemberita(Ma'an News, 01/03/2010), dia merasai takut apabila melihat seekor arnab kecil seakan gajah berwarna kelabu kehitaman yang berada di sebelah sembilan ekor anak arnab yang lain berwarna putih. Bagaimanapun, arnab seakan gajah itu mati setelah 30minit dilahirkan.

Menurut Alaunah bahawa kejadian tersebut amat pelik. Jelasnya lagi, arnab betina yang melahirkan arnab ganjil itu jenis dari 'holland' yang dibeli enam bulan yang lalu daripada seorang penduduk di kampungnya. Seperti biasa, Alaunah mendirikan sangkar khas dan memberi makan  seperti biasa kepada arnab betina itu.

Menurut Alaunah lagi, sembilan ekor arnab berwarna putih yang baru dilahirkan bersama arnab seakan gajah itu dalam keadaan baik. - Ma'an News(Palestine)

Hak PMRAM ke atas ARMA

Penulis suka dengan tulisan atau bingkisan malah apa jua yang berkait dengan sejarah. Lebih dari itu,sekiranya hak sejarah dinafikan dari pihak yang sememangnya berkait, mungkin boleh disifatkan tindakan seumpama itu amat tidak 'adil'.


Justeru, peringkat pelajar atau komuniti Melayu di Mesir perlu melihat dan memahami bagaimana hak pensejarahan yang telah termaktub supaya pihak berkenaan mendapat haknya, khasnya PMRAM yang telah dipisahkan dari ARMA.

Selanjutnya, penulis mengajak pembaca untuk meneliti dan memahami tentang hak sejarah ini.

Fakta yang tidak mungkin berubah :

1956 Oktober: Mendaftarkan seramai 65 orang pemuda Melayu menjadi askar sukarelawan manakala yang lain menderma darah dan mahasiswi menjahit pakaian tentera untuk membantu tentera Mesir menentang pencerobohan tiga serangkai Inggeris-Perancis-Israel.
 
1959: Urusan penyerahan tanah seluas 2,212 meter persegi oleh kerajaan Mesir di buat dengan rasminya atas nama PMM selesai tetapi untuk menjaga keselamatan masa depan, maka pertengahan 1960 nama pemilik tanah tersebut ditukar kepada Persekutuan Tanah Melayu.

Bersambung ke blog Dana Apartment PMRAM

Rujukan: Dana Apartmen