Thursday, July 26, 2012

Al-Doustur siar lagi laporan fitnah Ikhwan


Suratkhabar Mesir 'Al-Doustur'(الدستور) edisi hari ini, 26/07/2012, Khamis menampilkan paparan utama di ruangan muka hadapan, RISALAH PENTING KEPADA RAKYAT MESIR.

Antara yang disebut:

- Tidak ada apa-apa yang penting kepada golongan Ikhwan melainkan hanya pemerintahan Negara .. selagi mereka terus memerintah ianya adalah bergantung kepada melaksanakan agenda Amerika-Israel untuk mengongkong tentera-tentera Mesir dan SCAF, demikian itu untuk menundukkan keseluruhan tanah Mesir di bawah cengkamannya.

- Amerika boleh sangat mengangkat Ikhwan ke pucuk pimpinan Negara dengan cara pemalsuan dan sogokan kewangan untuk melaksanakan perancangan-perancangan kotor Amerika-Zionis.

Al-Doustur memang tidak pernah serik meskipun paparannya yang lalu menyebarkan tentang perancangan dalaman Ikhwan dan parti Hurriyah Wal-Adalah serta mengaitkan Palestin(HAMAS) untuk menimbulkan huru-hara di Mesir telah pun dinafikan sekeras-kerasnya. Hurriyah Wal-Adalah telah memberi peringatan bahawa pihaknya akan mengambil tindakan undang-undang untuk menghukum Al-Doustur, namun hari ini, Al-Doustur masih keras hati dan tidak mengambil sepenuhnya peluang bulan Ramadhan untuk menginsafi tulisan-tulisan berbaur fitnah malah menjijikkan.

Sepatutnya, Al-Doustur selaku pihak media cetak gunakan peluang yang baik di bulan mulia ini memaparkan kesengsaraan umat Islam di Burma dan menggodam(tulisan) pemerintah di sana yang jelas dan terang menjalankan dasar pembersihan etnik ke atas minoriti umat Islam Rohingya. Jika malas memikirkan hal umat Islam yang lain dan hanya mahu pentingkan rakyat Mesir, gunalah tulisan untuk mendidik rakyat Mesir, sekurang-kurangnya, rakyat Mesir pandai menjaga kebersihan.

0 comments: