Tuesday, April 3, 2007

Penguat semangat untuk menulis

2 April 2007, exercise jari-jari dengan menaip amat memenatkan tetapi seronok sekali apabila dapat menaip dengan pantas tanpa silap dan salah. Meskipun kelab penulis yang ku sertai 2 tahun lalu yang dianjurkan BPP PMRAM, tetapi saat ini baru muncul perasaan bersungguh-sungguh untuk menghidupkan jari dengan menulis. Terima kasih PMRAM dalam usaha meningkatkan keupayaan ahli!

Kelihatan di milenium ini, blog-blog begitu tersergam indah dengan gaya serta bahasa yang cukup mengkagumkan diriku. Pendorong utama bagiku adalah fasilitator yang membawa kumpulan yang ku ikuti setiap minggu suatu ketika dahulu.

Akhi masrawi, us.Hairul Nizam (mantan Presiden PMRAM), us.Izdihar..merekalah yang ku maksudkan (fasilitator) yang banyak memberi tunjuk ajar merentas kehidupan di bumi Tanta.

Walaupun dimamah usia yang mencapai 24 tahun, merasai kelemahan yang teramat dalam menulis. Namun menjadi cita-cita dengan kesalahan yang ada diperbaiki dari semasa ke semasa.

Blog ini yang baru ku lancarkan tanpa pengetahuan umum, dinamakan 'De Hambra Heighten' sempena nama Istana AlHambra di Sepanyol yang merupakan gedung ilmu dan empayar umat Islam suatu ketika masa dahulu, kini ku cuba adaptasikan secara maya, fantasi tetapi secara nyatanya adalah pengamalan dan penjelnamaan semula AlHambra.

-warsmanus-

0 comments: